2012. október 8., hétfő

Temzeparti

Hál' isten, sokan és sokat írtak már Londonról, turista, luxuskiránduló, au-pair, nanny (tudja valaki mi a különbség?), mosogató és szobalánynézetből is. Bár azt hiszem, a legtöbbet ájtis nézetből :) Ha Nagyhatalmú Vágyott Ájtis vagy, király vagy, mindenhova kellesz és tutira nem ugyanazokat az élményeket fogod írni, mint én. Ha dúsgazdag vagy, akkor sem. De még mosogatóként sem írja meg senki bi-bíííííí pont azt ahogy én mosogattam. Vagy ötször. És az értelmesebbje nem a közepén fog neki, miután már hét hónapja itt van. De ti, szegényeim, ezt kapjátok. Sőt még azt sem ígérem, hogy megpróbálok valahonnan az elejétől kronologikusan gyorstalpalni. Ez van.

Lényeg: nekem London egész más, mint bárki másnak. Kezdjük ott, hogy a Temze partján lakom és nem véletlenül. Teljesen bele vagyok habarodva, nekem Londonból a Temze tetszik a legjobban. Ezt se gondoltam volna, amikor először idejöttem, és a Westminster Bridge-ről megpillantottam és azt kérdeztem, mi ez a  pocsolya? De hát ez mekkora? De hát ez nem a Duna. Hát tényleg nem, és ha épp rossz formájában fogjuk ki, akkor épphogy csak egy patak, ami erősen beszorul az északi part alá (valljuk meg, ilyenkor _tényleg_ csak a Temze) a délin pedig hatalmas, széles homokos (vagy más?) bícs terül el, amin vidáman viháncolnak a sétálni kihozott kutyák vagy legelésznek a kanadai vadludak. Viszont pár óra múlva mindkét oldalon felér a part tetejéig és ilyenkor egy-egy hevesebb hullám becsap a parti házak garázsablakain, vagy nyakon löccsinti a hatalmas aranyhalakat a Hilton előtti tóban. Én meg hónapok óta itt teperek fel és alá mindennap a parton, és nem tudok még mindig napirendre térni afölött, hogy napi kétszer patak, másik kétszer pedig hullámzó tenger van a ház előtt.  Rendes, igazi, sós tengerszaggal és olyan hullámzással, hogy néha kétszer is félbeszakítják a tízemberes tömeg beszállását a munkábajárós hajóra.
A Temze-ügyet biztos nem ússzuk meg ennyivel, vissza fogok térni még rá, ha már rájöttem, hogy kell képeket beszúrni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése